27.7.07

Necessito vacar!

Fa quasi dos anys que vaig conèixer la pàgina de Rodamots. Més que una web és una mena de servei. Cada dia (de dilluns a divendres) pots rebre, per correu electrònic, un breu missatge amb una paraula o una expressió, amb el seu significat, alguna ressenya etimològica i algun exemple d'ús. La veritat és que cada divendres quan rebo el resum setmanal, hi trobo coses curioses i interessants.
Avui aquest resum contenia: ressol, a l'estiu tota cuca viu, fer l'agost, gandula i ... vacar.
Evidentment que aquesta darrera és la que m'ha frapat més.
Vacar vol dir, senzillament, no estar ocupat, ja sigui una persona o alguna cosa.
I ara, en aquests moments, necessito vacar, així, tal com sona. Som als darrers dies de juliol i, encara que "només" em falta una setmana per començar les vacances (de l'altra feina), hi ha massa gent que em va recordant que ells ja estan vacant, com el Puji, en Zinc o el Substitut, per posar uns (mals) exemples.
Intentaré passar aquests propers dies sense atabalar-me massa ni atabalar als del meu costat.
Ara, per entretenir-me una mica recordaré les conjugacions:
Jo vaco, perdó, jo encara no vaco, jo vacaria, tu no vaques però vacaràs, ell vaca, nosaltres vacarem un dia o altre, vosaltres voleu vacar, ells vacaren ...

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo vaco, certament, però aviat serà només un record i hauré de dir allò de jo vaquí ;-)

vilapou ha dit...

Zinc, li havia guardat el pretèrit perfet per vostè ;-)

Anònim ha dit...

Jo ja he vacat prou, apreciat vilapou... I m'espera un estiu d'allò més interessant tot escoltant a la gent que arriba a casa dient "quina calooooor!" mentre jo estic bellament acompanyada de tota la feina pendent que he anat acumulant durant el curs. així que, em quedo el pretèrit perfet jo també, però amb un cert regust estrany...

Candela ha dit...

Jo vacaria

Puji ha dit...

Que vaqueu de gust.

Us recomano unes escales d'allò més interessants que surten avui a can Mikel

vilapou ha dit...

Musa, feina feta no té destorb. Vull dir que ja ho heu disfrutat una mica aquest estiu.
Candela, espero que vaqui, com a mínim...
Puji, tot arribarà, i gràcies per la informació.