28.10.07

Retorn a Vilapou (I)

Fa gaire bé un any i mig que vaig atrevir-me a buscar aquell lloc anomenat Vilapou. Seguint una mena de crit interior que em deia: "Vilapou existeix!!", com si fos Soria o Teruel, però amb més gràcia, i després d'haver llegit la notícia d'un incendi que hi succeí, vaig iniciar un viatge de recerca i descobriment. En vaig fer aleshores una petita "sèrie": Viatge a Vilapou.
Ara, el cos em demanava tornar a aquelles terres, per veure com estan, la seva evolució, els seus progressos, una mica a l'estil del Retorn a Brideshead però en versió personal...
Aquesta vegada he anat ja més preparat, no tant a l'aventura, sense mapes de paper, ara el GPS és ja una eina de treball. El mateix Google em demostra que un any i mig dóna per molt: de les 12.500 entrades que existíen en aquell moment del mot vilapou, hem passat a 48.700. Aquest deu ser un del principals motius que han fet que els carrers ja tinguin les seves plaques indicadores: Camí de Vilapou.
Quina alegria m'ha fet veure-ho. L'anterior vegada ja vaig trobar un rètol indicatiu, però era en una "rotonda", barrejat amb no sé quantes indicacions més. Ara ja tenim els carrers ben retolats.
I si aquesta ha sigut la meva primera alegria, la segona no ha pogut ser més emotiva. Només treure els ulls de la placa, i mirant al costat mateix, m'ha aparegut una escala. Tot en el mateix pla, en la mateixa imatge, en la mateixa fotografia.
Ha sigut un bon començament del viatge, del retorn a Vilapou.
(Continuarà)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Ateneu Blocaire Vilapou, ja!

Molt bo, Mestre, molt bo. A més, m'has fet tornar als de l'any passat.

Anònim ha dit...

Quina foto! Quin post! Quin retorn! Quin bloc! Quin blocaire!

ABV, ja!

vilapou ha dit...

Benvolguts amics, ambdós a l'ensems, jo tinc la sort de poder anar fent cada any un viatget a la meva Ítaca particular.

Anònim ha dit...

Saps una cosa? Que em sembla que jo hi passo moltíssim, per aquí a prop...

Calla no faci un post! (Perdi goes to Vilapou)