2.7.08

Sant Felicíssim

Ara fa un moment, quan ja retirava cap a dormir i feia la darrera mirada als plats nets, la meva vista ha repassat el calendari de capçalera, el de la cuina és clar, i els ulls s'han clavat en el sant d'avui: Sant Felicíssim! (poso el signe d'admiració de collita pròpia, però és que el nom s'ho mereix).
No cal que digui que m'ha vingut un somriure als llavis. Però no d'aquells "fotetes", no, és (perquè encara em dura) un somriure de felicitat.
El dia s'ho porta, Sant Felicíssim!
Sento molt no poder dir res de la vida de tan elevada persona però és que no n'he trobat res. Sí que existeix alguna església que porta el seu nom, una societat limitada anomenada San Felicísimo Màrtir S.L. que treballa el tema pesquer, una S.A. immobiliària, un col·legi, una constructora... però res de la vida i miracles del Sant.
Fins i tot no he trobat cap altre lloc (ni el Calendari del Pagès) on posés que avui els Felicíssims celebren el seu sant, només el calendari de la Caixa Sabadell...
Amics, lectors, companys (disculpeu que no posi els femenins respectius), avui ho celebraré com si ho fos el meu de sant, avui començo el dia amb més bona cara o, millor dit, avui ja me'n vaig a dormir amb bona cara.
Que sigueu felicíssims! Felicitats Felicíssim, amic, company!
Ah, i l'escala? Doncs un moment que la busco. Quina hi lligarà amb tanta felicitat? Una de llarga, una de curta, una d'ampla, una de caragol?
És igual. Avui el que farem és agafar l'escala i convidar a una mica de fruita a tothom.
Per molts anys!